Gaven i kritik
–Hemmeligheden bag klar kommunikation, bedre relationer og mere indflydelse

Alt for ofte bliver kritik og feedback misforstået. Som modtager har vi en tendens til at tage det personligt, selvom det ikke altid er personligt ment. Det forhindrer os i at lytte og bruge budskabet til læring og udvikling. Som afsender har vi en tendens til at glemme, at vores feedback og kritik skal være brugbar for modtageren.

Så længe vi ikke forstår at håndtere kritik og feedback på en sund måde, forhindrer det os i at gro som mennesker. Det komplicerer vores kommunikation, relationer, resultater og samarbejde ­– både på arbejdspladsen og i privatlivet. Kritik og feedback er fundamentale vilkår for menneskets udvikling og handler om at blive den bedste udgave af os selv.

”Gaven i kritik” giver dig viden og konkrete redskaber. Du lærer hvad forskellen på kritik og feedback er. Hvorfor det er så vigtigt men også svært for os mennesker at tage imod og give kritik på en god måde. Bogen gør dig i stand til at vende din egen udvikling med det samme. Når du har læst bogen, vil du være i stand til at modtage og give kritik på en måde, så den bliver hørt og brugt konstruktivt.


Forfatter: Maj Bjerre                                                    
Sprog: dansk


Bog: Hæftet
ISBN: 978-87-970440-0-1
Sider: 100
Udgivelse: 11. april, 2018
Vejledende udsalgspris: 189,- kr. inkl. moms

E-bog
ISBN: 978-87-970440-3-2
Sidetal: 100
Udgivelse: 15. oktober, 2018
Vejledende udsalgspris: 149,- kr. inkl. moms

Lydbog
ISBN: 978-87-970440-1-8
Varighed: 1 time, 17 minutter
Udgivelse: 09. maj, 2020
Vejledende udsalgspris: 149,- kr. inkl. moms


Det siger anmelderne:


Lektørudtalelse, Dansk Bog Center: "Ud fra mottoet: "Lad ikke ros stige til hovedet og kritik gå til hjertet" har forfatteren skrevet en letlæst og velformuleret bog for en bred målgruppe".


Ledelse i dag, Lederne: "Denne bog minder dig om de ting, du nok inderst inde godt ved om at give og modtage god kritik. Men mange af os glemmer alt for ofte at gøre det ordentligt, selv om vi gør det på daglig basis. Alene af den grund er den værd at pakke sammen med solcremen, når du skal på ferie".


Magasinet Psykologi: "Relevant og velunderbygget bog"


Lektor Københavns Professionshøjskole: "Bogen synes relevant for de fleste, der har med kritik og feedback at gøre og dermed også for undervisende sygeplejersker. Den kan både bruges i forhold til at udvikle sin måde at give feedback på til studerende, men også til at forstå, hvad der rør sig i studerende, når de modtager kritik og feedback".


Bognørden: ”Maj Bjerre skriver levende og let om dét at kommunikere. Sproget flyder og de korte og præcise nedslag gør, at guiden er herlig let at slå op i og læse i (og så sider det orange layout lige i skabet). Blandingen af metode, teori og eksempler virker super godt, og jeg vil garantere, at du vil finde eksempler i bogen, der ligner dig selv og dine handlinger. Bør stå i enhver families hjem. ★★★★"

Det siger læserne:


–Christian W 15 ★★★★★
"Bravo! Jeg synes det er rigtig god og flot bog. Jeg fik mange pointer med både til at modtage kritik og give - f.eks. Gav det mening for mig med sondringen mellem forberedt kritik, hvor man ser det mere som feedback og så at få kritik “uopfordret”, hvor jeg har en tendens til at anse det som dårlig kritik. Det skal jeg være opmærksom på, om det faktisk er feedback jeg kan bruge. Desuden bed jeg mærke i tankegangen om at spørge “vil du have feedback fra mig” som jeg helt sikkert vil gøre brug af! "


–Marianne K
“Super inspirerende bog, som kan relateres direkte til hverdagens små og store udfordringer. Brugbare arbejdsbog, som vinkler emnet overskueligt.”

–Peter Cavling
Jeg har nu fået læst din bog, og er meget begejstret for den. Den er let tilgængelig og indeholder nogle gode konkrete/praktiske redskaber.”

–Marlene Kongsbak
“Jeg har læst den to gange allerede, og jeg kan sagtens læse den endnu flere gange. Man opdager noget nyt, hver gang man læser den, så mange tak for den fine bog.”

–Lise Byrgiel
“Kan kun varmt anbefale denne bog - jeg bruger input fra den hver eneste dag - både på arbejde og privat - læs og lær...”

–Thomas Melbye
"Bogen er dejlig let læselig og spændende læsning. Hvis jeg ultra kort skal give mit billede af nøgleordene, så er det: Rummelighed, respekt og ægte lytning. Det er vel samtidig nok de vigtigste almen dannende adfærdsformer, der er med til at gøre det fedt at være sammen med andre mennesker i det hele taget."

–Jette Dam
"Hvis du skal læse en god bog om feedback, så snup den her